»

Thursday, January 20, 2011

~ Puding Roti Karamel ~

Salaamm..

wowww puding... hehee...sepatutnye entry ni semlm ..tp aku xsempt nk post..so pagi ni bru bekesmptan tuk update...ni pn curik2 time keje..ahahaha...ala 10 minit je...kekek..semlm menu aku tuk lunch adalh :

- udang gulai lemak lengkuas

- ikan bakar + sambal kicap

- bayam goreng

yummm..yummm..puas makn semlm cz ade ikan bakarr n udang..ehhee....selesai lunch aku terpikir nk buat kuih..tp xthu nk buat kuih ape ..so aku search kt hanamemories and jupe satu respi yg simple n xpyh aku nk kuarkn duit pi beli brang..so aku decide nk buat this puding...jeng.jeng.jeng..ini diaa

PuDinG RoTi KaRaMeL


beesss waa ckp lu..hehe..senang...simple..and xbuang mase...buat dia ambik mase 15 minit je..and siapp.... so cube la..
resepi dia senang je :-

3 sudu besar gula ( jadikn gula hangus)
3 biji telor
1 cwn air suam
1 cwn susu cair
1/2 cwn susu pekat manis
4 kpg roti

carooo dio :-
panskn gula smpi jadi kaler keemasann + air 1 sudu beso... and tuang dalam loyang
blend roti + air suam + susu cair + telor ( pukul dlu bersama esen vanila)+ susu pekat....and last maskkn ke dalam loyang gula hangus td.
last kukuss lebih kurang 40 minit ...

selesai sudah puding sayaa..cube laa...besss.tp dlm resepi tu sy saje tmbhkan chocolat emulco so nmpk berlapis skit..dan ini puding sy kasik skit kt adik ipar.... but sy xbg jiran depn umah ( auntie piza) cz dia xdee..huhu

di atas bukn gamba asal cz lupe nk copy gamoo..ehehe...

sekian sahaja aktiviti sy di hari cuti Thaipusam.(bersama di dapo)..chowww dlu... next time story lagi k...

selamat mencubaa....cuba jgn x cube rugi tauu..

by..byee....samekum..

0 Comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...