»

Wednesday, July 11, 2012

Berjimba at Avillion Admiral Port Dicksonn...

Assalam semua..

waaahh...brp bulan ni xupdate blog? sendiri mau jawabla kan...dah pemalas sgt nk menaip..so simpan jelerr cite dlm pale hotak ni haa...hahahaa...mood mals nk menaip makin menjadi2...apo daaa..

ok laa...sambung berkenaan entry yea..

Hari jumaat lepas (6 Jul) kami sekuarge plan pi berjimba2 la konon selepas frust tak dapek nk bercuti di Cameron b4 tu...waduh...klu nk di cite psai pi cameron...waduh frust la jgk nye..sbb pi sane konon2 nk la bawak2 anak2 jaln2 kan..diaorg dh xcited dah tgk stobeli tepi jalan...alih2 xdapek pi...bercuti dalm kete aje da...nk tahu cite nape cuti dalam kelete.sbbnye konon nk cari itu hotel di sane la..sekali smpai ke malm xdapek otel..dri otel yg mahal smpi la otel cap ayam...hampehh...dngn jemmm gile babai punye...aduh sakit hati aku..dah bukak online tuk booking otel..tp otel yg nk di booking busy memanjang...otel2 len pn same ...agaknye org mmg ramai time tu...(tp smpai sane mmg ramai giloss la...poning daaa)..

dah..dah.cite pasai cameron yg tak bess tu...smbung pasal berjimba at new place yg ok la..dekat and anak2 hepiss....aku plan pi PD aje...xjauh pejalanan hanye 40minit je(klu slow 1 jam) senang cite ..tak payah nk lekok2 kan...rilekss je..kali ni aku booking otel 4 hari b4 pegi...puas hti...1st aku dh booking tau otel CORUS PARADISE...skali aku rse mcm xok je review dr customer yg pi sane..so aku pon cancel balik la..aku amik otel AVILLION ADMIRAL COVE...


bg aku ok la..bess la bilik dia beso padan la ngan rege dia..kekeke... cume bekpes dia bg aku x bape besss....skik je menunye...

smpai je otel..mintak nk check in awal, iyo la kan cik abe nk pi smyg jemaat, aku nk pi lepak mane haa...baik aku lepas dlm bilik ..lg syok leh baring2..kekek..anak2 pn leh rilekss n men2 dalam bilik..so dh pg reservation dia ckp blh check in awal...wahh..sukenye..masok je bilik, budak2 ni main suis lampu, kipas, hbs smua suis la....habis smua dia pnjat..adoii....biorkan aje daa..cume yg xtahan dia main aircond...lantakla...skali skale kan..biorkn aje..huhu..puasla dia sbb dapt men smua dlm bilik tu..
**klu duk umah jgn arap yea sayang**

 ni la bilik yg aku tidoq....aku suke design bilik diaa..


dinding kaler kuning..dengan design lampu..like it..hehe...nmpk x ade budak tido nun di sane.huhu..itula Dhia Maisara**ala xsempt nk cite pasai DHIA la** (bersepahhh di kejekan oleh kanak2 riang)

lepas cik abe balik smyg jemaat, restt jap...pehh tu bawak diaorg ni pi makan b4 mandi manda kn..lepas je makan anak aku dah terbongkang dalm kete..

Sofea / Damia : ibu nk shushu...ibu nk shusu..(waduhh xsempt kete nk begerak dh mitak shushu)

last2 si sofea tido dlm kete semntra ayahnye duk meronda mencari pantai yg sesuai mandi mana
** time ni konon nk cri pntai lain la..padahal pntai dekat gile je ngan otel tu haa**

last2 balik otel ..park kete, jaln terus ke pntaii..huhuu..pntai kt area otel ni bersih, so ktorg decide la mandi kt sini je...
haa..tgk tu baru nk panass konon...mule2 duduk la dlu tgk org mandi manda kan..kebetulan esoknye ade sukn bike / run / swimming...so ramai la yg duk training swimming kan..kan..


 ni dh start nk basah..basah...kakak ni pntang skrg nmpk pantai..nk mandi je..
Damia : ibu, kakak x suke mandi laut yg ombak besar..kakak xsuke la..huhu..
Sofea dh bangun pn....bangun2 je terus capai mainan dia...ape lg pasir la mainannye..itulah hajat dia nk pg pantai...suke sgt2 la budak ni main pasir..** kakaknye pn same**belakon ke tu deq??huhu...

adeq nape ni?? temenung jauhh nmpknye..adeq in sunshine..huhu

Esoknye...awal2 pg dh bangun semate2 nk bekpes kt otel kan..dah include skali bekpes fr 2 person tp aku smpai 5 person...hahah **ala kanak2 je, makan ape sgt..xjejaskn budget otel pn kan..kekeke..**
  
Damia : ibu amik gambo kakak...1,2,3 larikkk...huhuhu


Sofea : ibu amik gambo adek...larikkk..huhuu **nk jugak dia** mane leh kalah kan...mcm2 aksi ..fuhh..

ngaaaaaaaa......Damia suke amik gambo cam ni...adoii

affter bekpess....... 
Sofea : ibu ni kawan adeq..amik gambo adeq ngan kawan adeq..huhu..mcm2 budak kecik ni..
  
hii ibu nk posing jgk ke?? sedor la skik dri tu dah ank tido..ehh ade aku kesah...lantak la ank 3 ke anak 30 ke..yg ptg aku nk posing..kekek...**Damia suke amik gambo ibu dia..hahaha**


ehhh....besonye gambo ni..saje aku nk tepek beso skik...dh lamo x bergambo gini kan..kan...wekkk..

 
Sofea survey kolam renang..
ermm dalam mne ni agaknye yea??
selamat ke aku nk mandi kt sni?
arhh...ade aku kesah..aku nk mandi jgok..huhu...dgn pantas aku berjalan ke arah ibu ku..
ibu nk mandi ..adeq nk tukar baju la..huhuu..
** adeq dh tengok kolam ni dalam, tp adeq mandi ngan ayah laa..hahhahaa**suke tgk budak2 ni kan..kelakor..
  
gedebungg...dh masok lam air..huhuhu 
hii anak2 ibu...jauh sgt main nye..ibu nk snap gambo pn xlepas..huhu..bilo la nk pakai DSLR ni??
sapo nk kasik wangg kt haku ni...aku nk DSLR....copat..copat...waaaa..

ehhh...malu2 kucing lak kakak Damia ni...hehe..mehh la ibu nk snap gambo kakak ni...
**malu la coz ibu nk masokn dalam blog..shhh..xnak la..hihihi**

puas la diaorg main air nye..itu pn taknk balik laa...sbb mandi kolam kejap je..ibu dah hajak balik..bb Dhia mate dh berair, merah2, and bengkak..xtau daa ape sbbnye..so decide check out n balik ke Bangi terus, bawak Dhia pi klinikk yg biase diaorg ni pg...aduhh...**ikutkan nk hajak cik abe trus ke melaka**

xpelah lain kali pn boleh pegi kan..sian Dhia...xtahu ape punca mate dia jadik bengkak n merah2..meybe alergic kot..nak tgk gambo bb baru ..ni dia..
Nama saya NUR DHIA MAISARA...hehee.umo sy time ni 3bulan 27 hari..hahaha
rambut sy macam TROJEN..kekeke

Gambo2 di atas smuanye snap gune camera HP....so kualiti xbape menarik la yea..uhuhu...

oklaa aku nk cauuu dlu..waktu opis hour hapdate blog..ape da..xdak keje ke suriati ahmad..
boss carik la..waaaaa..larik....larikk...

bubyee...

0 Comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...