»

Wednesday, July 11, 2012

Susu Formula@ANak

Hari ni adalah hari yg amatla mengantukss..xbermaya...pening...takot2..stresss pn ade jgk la..
malam td setiap 2 jam aku kene bangun...bangun aa sbb aank mintak susu..."" ibu nak sushu"" ni kakak Sofea.. bb " waaaa..jela" ibu pn dngn pntas bangun buat susu...

aku tak tahu la nape la anak aku si Sofea ni kuat sgt minum susu..kononnye igt dia lapo sbb tu asik nk susu jee malam2...so aku pn kasik makan dlu sblm tido..nasi, biskut, pastu wat air milo lg....aku pn lps dh setel bg makan smua..jom anak2 ibu masok tido syg...haa lege la sbb diaorg dh kenyang kan (sendawa lg)...tp baring je atas katil " ibu nk sushu" aku pn buat la..cz nk suh dia tido kan..kan..( jam 10mlm)..zzzzz..tido la..skali kul 12 mlm.." ibu nk sushu..ibu nk sushu" tepuk2 xjadik..menangis2 nk susu..bngun la si ibu haa...waduh..sofea bru aje minum..ok setel...tido lg..skali kul 4pg, kedengarn " ibu nk sushu" cube lg pujuk..xjadik jgk..buat susu lg..setel tuk kali ke 3....and smpai je jam 6pg..menangis2 si Sofea ni..igtkan mengigau..skali ayt spt di atas...so ibu buat lg..adoii...rasenye ibu dia xtidoq malam td..tido2 ayam aje..x campo ngan  bb yg mmg stiap 2,3 jam akan mintak susu..bb takpe la kan dah mmg itu aje makanan dia cz baru 4 bulan kan...tp hakak nye ni.

knp yea?? nak kate lapo...idakk..ni dah tahap ketagih yea deq sofea,...huhuhu...patutla kamu ni besor deq..sbb kamu mmg jenis kuat susu..huhuhu....smpai umo dia 2thun lebih aku kasik susu ENFALAC-ENFAGROW...now aku tukor daa...kasik susu mulaah skit maa...susu DUGRO..kekeke...iyola bankrup ibu dio..dohh mmg kene tukor la..anok2 haku ni mmg jenis kuat menyusu..dri kakak n adik2 dia same je... aku dh cube kasik air len pn same jgk...ok la klu mintak susu siang hari..ni malam2 haku nk tido..tp dia sebok nk susu..dah tu 2 jam skali..hahahaa...hakak dia ni dah 3thun maa...waduh syangku..knp sehh ...pastu ibu dah pening ..bawak kete pn rase dah melilauu...

haa nk di citekn ..tetibe pg tdi bb Dhia jatuh katil...bb knp lasak sgt ni syg..aku tgh duk bersiap ..kejap sgt je tgl dia atas katil..padahal katil dah di sekat dah..tp masih leh jatuh maa...mmg Dhia ni lasak sgt...klu time tido separuh katil tu dia bolot..kakaka..kekadg kaki dia kt muke haku daa..hahahaa..nk tegelak pn ade...kekdg malam dia bangun cungkil2 haku ...skali aku pn bangun main2 ngan Dhia..hahaha..baru 4 bulan tu...siap pusing2 dah..Dhia..Dhia..ikut jejak hakak2 dia la ni..hehehe...


Langkah 1...
umo sthun - 2 thun Damia Sofea minum susu ni..


Now..Damia Sofea tukor kpd susu dugro ..ehehehe..xpe la..dah  beso kan..so bg adik dia lak minum susu mahal..kekeke..

xpe ibu bersyukur anak ibu sehat walafiat..baik aktif pd diaamm je kan...nati klu dah diam aje, risau jgk ..macam2 manusia ni...ape pon aku bersyukur anak aku sehat sgt2...mudah2an anak2 ibu baik akhlaknya n bijaksana..amin..ibu sayang anak2 ibu...muaahhh...anak2 peneman hatiku yg kosong ni..alhamdulillh..hepiss bersame anak2..walaupun selalu di tinggalkn..tp still ade peneman diri ini...

MISS U SO MUCH SYANG IBU...walupun ibu bekeje tp ibu still rendu kamu smua....

0 Comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...